Online onderwijs biedt kansen voor innovatie en kwaliteitsverbetering van het hoger onderwijs. Het ministerie van OCW stelt jaarlijks geld beschikbaar voor een stimuleringsregeling om dit te bevorderen. Op deze pagina vind je een overzicht van de projecten die aan deze regeling hebben deelgenomen.
Online begeleiden
Instellingen die hebben deelgenomen aan de stimuleringsregeling open en online onderwijs met projecten die aansluiten op het thema online begeleiden zijn hieronder te vinden.
Wil je zelf aan de slag met online begeleiden? Lees dan meer op deze pagina organiseer verdiepend contact met online begeleiden.
Atelier biedt een online omgeving die docenten faciliteert in het geven van feedback aan studenten.
Instelling: Universiteit Twente
In het project Begeleiden in Synchroon Online oNderwijs (BISON) staat samenwerkend leren in de virtuele klas centraal.
Instelling: Open Universiteit
Het doel van het project is om de academische schrijfprocessen van rechtenstudenten in wederkerigheid te verbeteren.
Instelling: Open Universiteit, Heerlen
In dit project wordt onderzocht of docenten door livestreaming efficiënter en gerichter feedback op afstand kunnen geven bij veldpractica.
Instelling: Wageningen University and Research
Het doel van dit project is dat derdejaarsstudenten het kritisch reflectieniveau (niveau 4 van NARRA) halen.
Instelling: Saxion, Academie Mens en Maatschappij
Labrador helpt de docent en de student-assistenten bij het ontwikkelen van vaardigheden die studenten normaal gesproken alleen kunnen oefenen tijdens practica of labs.
Instelling: Technische Universiteit Delft
Met de Stage-App kan de student zelf online begeleiding initiëren en vormgeven door data en reflecties over het werk- en leerproces te delen met de begeleider.
Instelling: Hogeschool Utrecht
Het doel van dit project is om de interdisciplinaire en internationale blended bachelorcursus The imprinted brain te ontwikkelen.
Instelling: Universiteit Utrecht en University of Leeds
De Universiteit Utrecht ontwikkelt een feedbackapp om studenten kennis en praktische vaardigheden op te laten doen tijdens het veldwerk.
Instelling: Universiteit Utrecht