Praktijkvoorbeelden blended onderwijs
Rechtenstudenten oefenen het pleiten in een virtuele omgeving om op een realistische manier hun spreekvaardigheid oefenen én van elkaar leren. Sylvia Moes (VU) en Adriaan Wierenga (RUG) vertellen over hun ervaringen.
Gamified kennisplatform daagt studenten uit om elkaar te helpen
Stefan Hugtenburg legt uit hoe zij studenten via een kennisplatform met spelelementen uitdagen om meer kennis uit te wisselen. Om zo hun hechte kennisgemeenschap weer nieuw leven in te blazen.
PRESTO: Peer assessment in estafettevorm
De leerestafette is een innovatieve en leerzame onderwijsvorm, maar ook een moreel dilemma. Pieter Bots over de leerestafette die nog een stap verder gaat dan peer feedback: studenten beoordelen elkaars werk met 1 tot 5 sterren.
Dankzij de stimuleringsregeling zijn er inmiddels al veel projecten ontwikkeld. De opgedane kennis delen we met het hele hoger onderwijsveld.
Peerfeedback
Peerfeedback is een manier om grootschalig onderwijs persoonlijker te maken en kan de werkdruk van de docent verlichten. Het is een aantoonbaar geschikte onderwijsvorm om dieper leren - kritisch denken, kennis verwerken, creativiteit - te bewerkstelligen bij studenten. Lees meer over peerfeedback of bekijk de peerfeedback projecten van instellingen de hebben deelgenomen aan de stimuleringsregeling.
Online begeleiden
Bekijk de projecten van instellingen die hebben deelgenomen aan de stimuleringsregeling open en online onderwijs met het thema online begeleiden.
Interactie en feedback
Bekijk de projecten van instellingen die hebben deelgenomen aan de stimuleringsregeling open en online onderwijs met het thema interactie en feedback.
Activerend leren
Bekijk de projecten van instellingen die hebben deelgenomen aan de stimuleringsregeling open en online onderwijs met het thema activerend leren en toetsen.