Onderwijslogistiekmodel: maak onderwijslogistiek concreet en duidelijk
Het onderwijslogistiekmodel, ontwikkeld samen met instellingen, helpt je om onderwijslogistiek duidelijk en concreet te maken. We ontwikkelden een gemeenschappelijke taal voor onderwijslogistiek, om het gesprek over onderwijsdiensten te vereenvoudigen. Lees hoe instellingen het model gebruiken en hoe je zelf te werk kunt gaan.
Zelf het gesprek over onderwijslogistiek aangaan
In 2013 bleek dat er een gemeenschappelijke taal voor onderwijslogistiek nodig was, om het gesprek over onderwijsdiensten makkelijker te maken. De special interest group (SIG) Onderwijslogistiek heeft als antwoord op die vraag een onderwijslogistiekmodel ontwikkeld. De schrijvers maakten vanuit verschillende invalshoeken en expertises de samenhang duidelijk tussen onderwerpen als onderwijsontwikkeling, planning, diplomering en evaluatie. Met dit model kun je zelf het gesprek aan gaan over de betekenis van onderwijslogistiek binnen je instelling.
Start de discussie en verzilver kansen
De auteurs stelden vanuit verschillende expertises en invalshoeken een raamwerk op, dat de samenhang zichtbaar maakt tussen onderwerpen als onderwijsontwikkeling, planning, diplomering en evaluatie. Met het onderwijslogistiekmodel kunnen docenten, dienstverleners, beleidsmakers en management in onderwijsinstellingen de discussie starten over de betekenis van onderwijslogistiek in hun instelling en kansen op dit gebied verzilveren.
Van inzicht naar verbetering
De SIG Onderwijslogistiek geeft je in dit rapport ideeën en inzichten om onderwijslogistiek te verbeteren. We hopen dat meer en meer instellingen met dit inzicht aan de slag gaan en op meer ideeën voor verbetering komen, zowel binnen de instellingen als gezamenlijk binnen SURF.