Awards
Nieuws

Winnaars SURF Onderwijsdagen 2024 brengen innovatie en verbinding in onderwijs

Tijdens de SURF Onderwijsdagen hebben drie inspirerende onderwijsprofessionals de Onderwijsaward 2024 gekregen. Anouschka van Leeuwen (Universiteit Utrecht), Marian Soepenberg-Zwanepol (Landstede MBO) en Paul Gobée (UMC Leiden) ontvingen de award voor hun inzet en impact in het onderwijs.

De winnaars zijn niet alleen baanbrekend binnen hun vakgebied, maar maken ook tastbaar verschil voor docenten en studenten door onderwijsinnovaties en toegankelijkheid te bevorderen. 

Groepsfoto onderwijsawards winnaars: Marian Soepenberg, Anouschka van Leeuwen en Paul Gobée

Marian Soepenberg-Zwanepol, Anouschka van Leeuwen en Paul Gobée

Anouschka van Leeuwen

Anouschka van Leeuwen wordt geprezen als een verbinder in learning analytics, met invloed op lokaal, nationaal én internationaal niveau. Bij de Universiteit Utrecht leidt ze een vraaggestuurd team dat concrete oplossingen ontwikkelt om het onderwijs te verbeteren. Haar inzet om learning analytics toegankelijk en relevant te maken helpt niet alleen docenten, maar ook studenten om optimaal van data te profiteren. Collega’s omschrijven haar als een inspirerende kracht die met passie en toewijding nieuwe technologieën inzet. 

Marian Soepenberg-Zwanepol 

Marian Soepenberg-Zwanepol, projectleider Innovatief Trainingscentrum bij Landstede MBO, introduceerde een immersive room om zorgstudenten via levensechte simulaties voor te bereiden op hun werkveld. De jury prijst Marian om haar moed om nieuwe technologieën in het mbo te introduceren en beschouwt haar aanpak als een blauwdruk voor realistische, praktijkgerichte leerervaringen. Haar collega’s zien haar als een visionaire leider die technologie op vernieuwende wijze met het onderwijs weet te verbinden. 

Paul Gobée 

Paul Gobée,  arts, docent en e-learningontwikkelaar bij UMC Leiden, heeft met zijn werk aan platforms zoals AnatomyTOOL het medisch onderwijs toegankelijker gemaakt voor studenten wereldwijd. De jury noemt Paul een vernieuwende kracht die met zijn digitale leermiddelen voor anatomie het onderwijs stevig op de kaart zet. Zijn werk aan open leermaterialen toont een diepe overtuiging dat kennis vrij toegankelijk moet zijn, met name in de medische wereld. Collega’s roemen zijn vastberadenheid om deze visie te realiseren en zijn inspirerende bijdrage aan een gedeelde leeromgeving. 

De drie winnaars vertegenwoordigen de toekomst van onderwijs: een toekomst waarin technologie, toegankelijkheid en innovatie hand in hand gaan. Hun bijdragen maken het onderwijs krachtiger, toegankelijker en sluiten aan op de leefwereld van studenten. 

Lees alles over de SURF Onderwijsawards 2024