XR Innovatie Forum: deel je kennis en praat mee!
Doel XR Innovatie Forum
Het XR Innovatie Forum is bedoeld om experts en niet-experts op het gebied van XR met elkaar te verbinden. Het forum biedt een plek voor hulpvragen en kennisdeling over XR, zowel op technisch als niet-technisch niveau. Ook kunnen leden van het XR Developer Network op het forum met elkaar in gesprek.
Inhoud XR Innovatie Forum
Het XR Innovatie Forum richt zich voornamelijk op het gebruik en de ontwikkeling van XR voor onderwijs en onderzoek in Nederland, specifiek binnen de SURF-community. Hierbij gaat het niet alleen om XR-hardware en aanverwante technologieën, zoals VR-headsets, game engines voor het maken van XR-toepassingen, 360 video, haptics of eye tracking. Het gaat ook om de toepassing van XR in onderwijs en onderzoek, zoals de effectiviteit ervan in het klaslokaal, het ontwikkelen van XR-leermateriaal, het organiseren van community-activiteiten, apparaatbeheer of het gebruik van XR-technologie voor verschillende soorten onderzoek.
Het XR Innovatie Forum biedt een online plek voor interactie en discussie over XR. Het ondersteunt bestaande initiatieven zoals de SIG Virtuality of de NPuls pilothub XR en is bedoeld als aanvulling op de de fysieke en online bijeenkomsten van deze groepen.
Registreren en inloggen
Docenten, onderzoekers, medewerkers en studenten van een instelling kunnen deelnemen aan het XR Innovatie Forum via xrif.surf.nl. Daar kun je inloggen met je SURFconext account. Heeft jouw instelling nog geen koppeling? Regel dit dan eenvoudig via je IT-afdeling of stuur een mailtje naar support@surfconext.nl. Gebruik van het forum is gratis.
Het XR Innovatie Forum in het kort
Voor wie: wo, hbo, mbo, research, umc
Start: februari 2024 (pilot)
Eind: begin 2025, dan besluit over vervolg
Kosten: geen
Pilot aanzetten (via IT-afdeling instelling): eenvoudig via SURFconext Dashboard
Registreren en inloggen (gebruiker): xrif.surf.nl
Vragen?
Wil je meer weten? Zie de FAQ op het XR Innovatie Forum zelf. Of neem contact op met xr@surf.nl.
Sneak preview: