Online onderwijs biedt kansen voor innovatie en kwaliteitsverbetering van het hoger onderwijs. Het ministerie van OCW stelt jaarlijks geld beschikbaar voor een stimuleringsregeling om dit te bevorderen. Op deze pagina vind je een overzicht van de projecten die aan deze regeling hebben deelgenomen.
Peerfeedback
Instellingen die hebben deelgenomen aan de stimuleringsregeling open en online onderwijs met projecten die aansluiten op het thema peerfeedback zijn hieronder te vinden.
Wil je zelf aan de slag met peerfeedback? Lees dan meer op deze pagina aan de slag met peerfeedback.
Dit project richt zich op zelfgestuurde online peer feedback in de wetenschappelijke stages van 3 masteropleidingen.
Instellingen: Universiteit Leiden, LUMC
Best contribution grading is een vorm van beoordeling van participatie in online discussies en peer feedback.
Instelling: Wageningen University en Feedbackfruits
Het doel is online peer feedback in te zetten als schaalbaar middel waarmee studenten gepersonaliseerde feedback ontvangen voor betere eindresultaten.
Instelling: Universiteit Utrecht
De TU Delft heeft een game-based leeromgeving ontwikkeld om in te zetten bij peer-review opdrachten.
Instelling: TU Delft
In dit project wordt nagegaan hoe online peer feedback effectief kan worden ingezet in blended onderwijs.
Instelling: De Haagse Hogeschool
Dit project is opgezet om rechtenstudenten beter te leren pleiten. Ze krijgen de gelegenheid om te oefenen en feedback te ontvangen in een authentieke setting.
Instelling: Rijksuniversiteit Groningen en VU Amsterdam
In deze onderwijsvorm bouwt elke student voort op het werk van een anonieme voorganger, waardoor het leerrendement hoger is dan bij een traditionele onderwijsvorm.
Instelling: TU Delft
In dit project is een simulatiegame ontwikkeld die HBO-opleidingen kunnen gebruiken om studenten op stimulerende wijze kennis te laten maken met de opeenvolgende stappen van een onderzoeks-, ontwerp-, of veranderingsproject.
Instelling: NHL-Stenden Hogeschool